Lucie Mráziková

Člověk by měl být sám sebou...

26. 05. 2013 23:14:56
Taková přetvářka, vyjdu ven a téměř všude je to maska vedle masky... Ne každý, nebo lépe řečeno málokterý člověk vám v dnešní době řekne pravdu do očí, chová se tak, jak by se chovat chtěl a dělá to, co by dělat chtěl...

Tak jsem nad tím dnes přemýšlela. Přemýšlela jsem nad tím, proč mi někteří říkají, že jsem blázen a že mám někdy zvláštní názory. Ano, to mám a mně to nevadí. Každý jsme nějaký a nikdo není dokonalý. Proč to je prostě tak těžké pochopit?

Nechci být jedna z mnoha, které je jedno, kam naše společnost spěje. Lidé dnes hrají své role, to chápu. Ale proč tolik masek? Proč se pořád přetvařovat? Dnes vám málokdo řekne pravdu do očí a mně to vadí. Nebo vlastně nevadí, ale spíše mě to mrzí. Diví se tomu snad někdo? Mrzí mě, když je kolem spoustu falešných lidí, kteří vám mažou med kolem pusy, ale přitom za zády z vás dělají pitomce a chtějí vás shodit, aniž by vlastně k tomu měli důvod.

Za to jsem opravdu vděčná, když potkám či znám ty, kteří jsou upřímní jak k sobě, tak k jiným. Vědí, které hodnoty jsou pro ně důležité a to oceňuji. Abych pravdu řekla, tak se teprve ještě hledám a tak obdivuji ty, kteří se již našli (tím ovšem nechci říct, že nevím, jaké hodnoty jsou pro mě důležité). Doufám, že budu mít jednou taky takové štěstí...

Proč to je tak pro člověka těžké udělat něco, co prostě je mimo chápání jiných. Když byste chtěli udělat něco, co považujete za správné, ale spoustu lidí okolo tvrdí, že to nejde a nebo že prostě to nedokážete, tak to ani nezkusíte? Zahodíte šanci udělat něco, co se vymyká chápání těch, kteří se jen vláčí životem, kteří mají den za dnem stereotypní a myslí si, že jsou vlastně v pohodě, i když vlastně vědí, že to tak není? Může být člověk opravdu šťastný, když je mu vlastně jedno a neví, proč na tomto světě je? Který se chová jen podle zásad, podle zvyklostí, které jsou zavedeny?

Ach jo. Zkuste někdy odhodit masku. Zkuste někdy udělat něco bláznivého, co by vám udělalo radost :) Uvidíte, že se vám otevře jiný svět. Svět nových možností... Věřím tomu, že každý, kdo má zájem, pozná, co mu život skutečně nabízí a že je hodně cest, kterými se dá jít. Záleží na každém z nás, jak se rozhodneme. Záleží na každém z nás, kým chceme být.

Já chci být sama sebou. Je jasné, že někteří má slova nepochopí, ale taky vím, že někteří ano. Jak už jsem psala, každý jsme nějaký. Někteří se pokusí pochopit, někteří zase ne.

No, tak všem přeji krásnou noc!

Autor: Lucie Mráziková | karma: 12.49 | přečteno: 715 ×
Poslední články autora