Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J75a34n 35R59ý87z56n70a65r

31. 1. 2013 23:44

jin a jang jsou extrémní kvality čchi. Necvičené lidské vědomí je do těchto kvalit přímo vtahováno a nabývá konkrétní podobu. Cvičené vědomí má schopnost volby - buď určitou kvalitu přijme a projeví se v ní, anebo se stáhne do Tao - tj. mimo monádu a jen pozoruje.

.....

Čchi je velice složitý filozofický pojem. Překlad energie je velice nepřesný. Já čchi púřekládám jako "Božský stvořitelský záměr."

......

Cvičením tai-ji /tajči/ cvičenec vstoupí do proudu čchi. Postupným cvičením jej proud čchi přenese do Tao. Dokud žijeme na Zemi, tak je Tao jako dravá řeka, která proudí z hor do údolí. ..... ;-) tedy žádné bléééé

...... Zlo a dobro v taoismu ztrácí smysl. To jsou pojmy z křesťanství. Had v ráji sliboval Evě, že rozezná dobro od zla ... a byla vyhnána z ráje. Prostě čchi proudí a její proud vždy skončí v Tao. Jak černá, tak bílá. Proto máte v bílém poli černou tečku a v černém bílou. Extrémní jin se mění na jang a naopak. ..... AŤ se daří. Citát - 3. odstavec je z knihy Luc Théler - Tai - či a Tao, Tao v pohybu

1 0
možnosti
TB

taoismus je mi sice do jisté míry cizí, vím že existuje v našem městě jsou přednášky na toto téma byl jsem párkrát i na nich. Moje hloubání mysli je přes jógu její principy a hledání sama sebe. Mám doma centrární knihu bhavargítu, které je pro toto téma něco podobného jako pro křesťana bible a knihy na podobné téma mám doma dost, všechny jsem je přečetl, tak,že její stěžejní body bych jakž takž věděl. Ale je mi známo, že jóga se do značné míry odklání od taoismu. Zátímco jóga je budování sama sebe, je to spíše egoismus, tak to vaše téma je zaměřeno do hlubšího poznání světa kolem nás. Takže souvislosti

0 0
možnosti
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1505x
Na co sem psát, kdo jsem, když každý ve svém hodnocení ostatních promítne i kus sebe... :)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy