Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

"Kořenem všeho zla je nedostatek poznání."

Tento citát, jehož autorem je Buddha, ke mně dnes připutoval sám... A jak? To se dozvíte níže.

Ráno vstanu, zapnu Notebook, přihlásím se na Facebook a pak si ještě na centrum.cz přečtu e-mail, který mi chodí denně ze stránek Astrohled - přečetla jsem si horoskop, který radí štírům, jak se dnes mají či nemají chovat (ano, proč ne, čtu horoskopy, i když vím, že z těchto se o tom, co se mi bude dít, nic moc nedozvím, protože s horoskopy je to složitější, ale i tak to dělám - je to zvyk)... A dále si přečtu citát pro dnešní den: ,, Kořenem všeho zla je nedostatek poznání." Buddha moc dobře věděl, proč toto napsal...

Včera jsem právě přemýšlela o tom, co vím a co nevím, že mnohdy soudím hned situaci bez rozmyslu... Moje reakce jsou mnohdy trochu přehnané na jakkékoliv situace, které se kolem mě dějou a je to z jediného důvodu - jsem příliš sentimentální a hned na každého vybalím své pocity, které vyplívají z mých nahromaděných emocí a jen málo těchto pocitů zůstane skryto a potom kolikrát lidé ani nevědí, jestli to myslím dobře nebo špatně nebo jak vlastně. Prostě se vždy zachovám podle toho, co o dané situaci vím... Aniž bych přemýšlela o tom, zda jsou jiné varianty, vnímám pouze tu jednu - tu svou... Poté, co se na tu situaci podívám zpětně, zjistím, že ne vždy a v každé situaci mám pravdu a zachovala jsem se správně. Každý to jistě zná... 

Všimli jste si někdy, jak je někdy těžké vyjádřit své emoce? Jak je někdy těžké říci něco slovy? A když se snažíte své emoce přece jen vysvětlit, tak jste mnohdy nepochopeni a může dojít i k hádce a mnohdy k těm hádkám dochází zbytečně. Každý jsme nějaký. Podle mého názoru a pozorování usuzuji, že každý člověk reaguje na vnější prostředí tak, jak je naučen - jak je zvyklý, podle toho, jaké reakce zná z domova, od svých nejbližších přátel, z práce... Jenže potom nám občas chybí nadhled - na věci se podívat jinýma očima než těma svýma a zde je podle mě jádro problému...

Včera jsem opět byla u psycholožky... Ráda tam chodím, protože ví, co mi má říct. Nutí mě přemýšlet nad tím, proč se chovám, jak se chovám. Přemýšlet, zda to, jak se chovám je či není správné. A proto teď hodně přemýšlím o svých reakcích na vnější okolí a také nad tím, jak na okolí reagují ostatní... Uvedu příklad: S přítelem jsme měli jet k mým prarodičům na oběd a on mi říká, že se mu tam nechce... On by radši jel k jeho prarodičům na oběd. A tak mu říkám, že mně se tam nechce. A on na to, proč? Říkám, že ze stejného důvodu, jako jemu se nechce k mým prarodičům, tak ze stejného důvodu mně se nechce k jeho prarodičům. A on mi na to řekne, že to je něco jiného! Jistě, je to něco jiného - protože on vnímá své prarodiče jako ty své a mé prarodiče vnímá jako ty druhé a obráceně... Ptám se tedy znovu: Je to něco jiného? Ne, v tom nevidím rozdíl...

Ach jo, proč je někdy tak těžké se podívat na svět jinýma očima než těma svýma? :) Naučíme se to někdy? Já myslím, že ten, kdo o to bude stát, má moc velkou šanci se to naučit :)

Přeji krásný den všem! <3

Autor: Lucie Mráziková | čtvrtek 17.1.2013 8:40 | karma článku: 8,18 | přečteno: 851x
  • Další články autora

Lucie Mráziková

Ten čas tak letí

Už zase oběhla naše modrá planeta svou dráhu kolem Slunce a tak už je zase za námi jeden pozemský rok, jak tomu říkáme...

31.12.2021 v 19:18 | Karma: 5,92 | Přečteno: 160x | Diskuse| Společnost

Lucie Mráziková

Lidé prý začínají být agresivní...

Kdyby to nerozdělovalo společnost, nejspíš to nechám být... Jenže ono rozděluje a to mě mrzí, hodně mě to mrzí...

18.12.2021 v 5:55 | Karma: 28,51 | Přečteno: 797x | Diskuse| Občanské aktivity

Lucie Mráziková

Veřejná debata odborníků živě!

Čeho se vláda bojí? Proč je vše tak jednostranné? Proč někteří mají v médiích prostor a jiní ne? Fakt vám to nepřijde divné?

3.12.2021 v 14:37 | Karma: 15,06 | Přečteno: 279x | Diskuse| Občanské aktivity

Lucie Mráziková

Covid-19/Ne-Covid-19... Jakou roli hraje životní styl?

Kdo si přečetl můj předchozí článek, můj názor na situaci, která tady nastala, zná... Viním vládu z toho, co se tady děje.

30.11.2021 v 9:14 | Karma: 17,84 | Přečteno: 632x | Diskuse| Občanské aktivity

Lucie Mráziková

Svoboda? Jen pro vyvolené...

Taky vám vadí, když jste tlačeni do něčeho, co nechcete a nevidíte v tom smysl? Taky vám vadí, když vám někdo lže a manipuluje s vámi a vlastně vám říká, že to s vámi myslí dobře? Mně to tedy vadí a hodně!

18.11.2021 v 10:37 | Karma: 41,00 | Přečteno: 2327x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1505x
Na co sem psát, kdo jsem, když každý ve svém hodnocení ostatních promítne i kus sebe... :)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy