Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

JIN-JANG aneb Soulad člověka s přírodou

Tak jsem nad tím pořád přemýšlela, zda sem mám něco k tomu napsat či ne, protože dá se říci, že se mám pořád ještě co učit... Ale možná tím, že sem něco napíšu, mi bude v komentářích vysvětleno, v čem mám pravdu a v čem se mýlím... Takže proč to nezkusit, no ne? :)

Už jako malou holku - někdy na základní škole mě zaujal symbol JIN-JANG. Ani nevím, kde jsem jej viděla poprvní, ale vzpomínám si, že mě tak zaujal, že jsem si o něm musela zjistit vše, co se dalo a od doby, co jej znám, ho kreslím téměř pořád a všude a ještě k němu vždy domaluji paprsky sluníčka (takovým zvláštním způsobem - paprsků nakreslím šest a jdou trojúhelníkového tvaru). Nyní ho pořád nosím na krku, koupila jsem si naušnice s tímto symbolem a mám s tímto symbolem také čínské koule (nepleťte si, prosím, s Venušinymi kuličkami, děkuji :))...
Co vlastně o tomto symbolu vím a co představuje pro mě?
Vím o něm to, že je de facto symbolem taoismu a značí princip vesmíru - tedy princip rovnováhy ve vesmíru :)

Znamená to tedy to, že dobro nemůže existovat, pokud zde nebude zlo... Světlo neexistuje bez existence tmy, chlad bez existence tepla a samozřejmě to platí také obráceně...

Co tedy značí jin - jang pro mě? Je to symbol, který má ukazovat, že zlo a dobro se nevylučují, ale musí být svým způsem spojeni, aby mohla vzniknout rovnováha... Tento symbol pro mě vždy představoval soulad člověka s přírodou a byla to vždy první věc, kterou jsem o tomto symbolu řekla, když se mě kdokoli ptal, co to mám na krku, nebo co to kreslím na tom obrázku... A proč o tom vlastně píšu?

  1. Doufám, že mi článek okomentuje někdo, koho také tato tématika zajímá a řekne mi k tomu více :)
  2. Chtěla bych, aby se více lidé zajímali o symboliku, protože je tam zakotveno hodně poznaného dávného moudra a nejen, že se v ní odráží naše minulost a přítomnost, ale také budoucnost - tak to vidím já :)

Děkuji za pozornost a všem přeji krásný zbytek dne... A zítra konečně pátek a po více než měsíci to rozjedu na parketu, jupííí :) A tancem se já snažím dát své tělo i duši do rovnováhy :) Jaký na to máte recept vy?

Autor: Lucie Mráziková | čtvrtek 31.1.2013 18:00 | karma článku: 9,84 | přečteno: 624x
  • Další články autora

Lucie Mráziková

Ten čas tak letí

Už zase oběhla naše modrá planeta svou dráhu kolem Slunce a tak už je zase za námi jeden pozemský rok, jak tomu říkáme...

31.12.2021 v 19:18 | Karma: 5,92 | Přečteno: 160x | Diskuse| Společnost

Lucie Mráziková

Lidé prý začínají být agresivní...

Kdyby to nerozdělovalo společnost, nejspíš to nechám být... Jenže ono rozděluje a to mě mrzí, hodně mě to mrzí...

18.12.2021 v 5:55 | Karma: 28,51 | Přečteno: 797x | Diskuse| Občanské aktivity

Lucie Mráziková

Veřejná debata odborníků živě!

Čeho se vláda bojí? Proč je vše tak jednostranné? Proč někteří mají v médiích prostor a jiní ne? Fakt vám to nepřijde divné?

3.12.2021 v 14:37 | Karma: 15,06 | Přečteno: 279x | Diskuse| Občanské aktivity

Lucie Mráziková

Covid-19/Ne-Covid-19... Jakou roli hraje životní styl?

Kdo si přečetl můj předchozí článek, můj názor na situaci, která tady nastala, zná... Viním vládu z toho, co se tady děje.

30.11.2021 v 9:14 | Karma: 17,84 | Přečteno: 632x | Diskuse| Občanské aktivity

Lucie Mráziková

Svoboda? Jen pro vyvolené...

Taky vám vadí, když jste tlačeni do něčeho, co nechcete a nevidíte v tom smysl? Taky vám vadí, když vám někdo lže a manipuluje s vámi a vlastně vám říká, že to s vámi myslí dobře? Mně to tedy vadí a hodně!

18.11.2021 v 10:37 | Karma: 41,00 | Přečteno: 2327x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Brazílii po silných deštích zalilo bahno, obětí záplav je už přes 50

4. května 2024  16:12

Počet obětí záplav způsobených silnými dešti na jihu Brazílie se zvýšil na 56. Dalších 67 lidí se...

OBRAZEM: Zkáza ukrajinského Donbasu pohledem reportérů iDNES.cz

4. května 2024  16:04

Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Doněcká oblast byla se svými čtyřmi miliony obyvatel nejlidnatější částí Ukrajiny. To změnila...

Třetí stupeň poplachu, 13 jednotek hasičů. Na Zlínsku hořel kovošrot

4. května 2024  13:06,  aktualizováno  14:56

V Tlumačově na Zlínsku hořel kovový šrot na autovrakovišti v průmyslovém areálu. Zasahovalo tam 13...

Oslavný song na Kima je hitem TikToku. Pecka, je to jak ABBA, líbí se mladým

4. května 2024  14:54

Oslavná propagandistická píseň na severokorejského diktátora Kim Čong-una se stala hitem sociální...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1505x
Na co sem psát, kdo jsem, když každý ve svém hodnocení ostatních promítne i kus sebe... :)

Seznam rubrik

Oblíbené blogy